حادثه ایران همدان پزشکی دوشنبه ساختمان

حادثه: ایران همدان پزشکی دوشنبه ساختمان فولاد تبریز گسترش فولاد رضا نیا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی هر سال 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا به تولید انرژی تخصیص داده شده است می‌یابد/

وزیر نیرو با بیان اینکه تولید انرژی هر سال حدود 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا را به خود تخصیص داده شده است می‌دهد که از این میزان تقریباً11 درصد آن به منابع بازنمی

هر سال 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا به تولید انرژی تخصیص داده شده است می‌یابد/

وزیر نیرو: هر سال 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا به تولید انرژی تخصیص داده شده است می یابد/ کمک تجدیدپذیرها به کم کردن روند مصرف آب

عبارات مهم : انرژی

وزیر نیرو با بیان اینکه تولید انرژی هر سال حدود 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا را به خود تخصیص داده شده است می دهد که از این میزان تقریباً11 درصد آن به منابع بازنمی گردد اظهار داشت: انرژی های بادی و خورشیدی به هیچ آبی نیاز ندارد و توسعه این فناوری منجر به کم کردن روند مصرف آب خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در سومین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر اظهار داشت: در سال های اخیر با رشد روز افزون تقاضای انرژی، گرایش به سمت استفاده از منافع تجدیدپذیر به علت کم کردن در هزینه آنها زیاد کردن یافته است و انرژی های تجدید پذیر به عنوان اولویت سیاستگذاری کشورهای دنیا جایگاه مهمی پیدا کرده است.

وی افزود: با نگاهی به بهای انواع انرژی می توان آینده نگری کرد که در دهه های آینده با کم کردن منابع فسیلی و زیاد کردن ارزش آنها و از سوی دیگر کم کردن هزینه های تولید انرژی از تجدیدپذیرها، از منابع فسیلی عمدتاً به عنوان مواد اولیه تولید سایر فرآورده ها استفاده شده است و منابع تجدیدپذیر جایگزین آنها می شود.

هر سال 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا به تولید انرژی تخصیص داده شده است می‌یابد/

وزیر نیرو تصریح کرد: یکی از عوامل موثر در تولید انرژی برق از سوخت های فسیلی بهای سوخت مصرفی آنها است بنابراین با زیاد کردن بهای این حامل های انرژی قیمت برق نیز زیاد کردن خواهد یافت. در خوشبینانه ترین حالت و با فرض ثابت ماندن تقریبی قیمت سوخت فسیلی و از سوی دیگر تجاری شدن فناوری های تجدیدپذیر و کم کردن بهای آنها و همچنین زیاد کردن بهره وری تجدیدپذیرها، بهای برق تولیدی از منابع فسیلی و تجدیدپذیر با هم برابر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با نگاه اجمالی به آمارهای جهانی انرژی در سال 2017 مشخص می شود که رکوردهای جدیدی در زیاد کردن ظرفیت تجدیدپذیرها به ثبت رسیده به طوری که در این سال با راه اندازی 159 گیگاوات مجموع ظرفیت راه اندازی شده است به اضافه برق آبی ها به حدود 2195 گیگاوات رسید. سرمایه گذاری تازه در حوزه سوخت و تولید برق از تجدیدپذیرها نیز به 8/279 میلیارد دلار (2درصدافزایش) و با احتساب برق آبی ها به 8/319 میلیارد دلار رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تولید انرژی هر سال حدود 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا را به خود تخصیص داده شده است می‌دهد که از این میزان تقریباً11 درصد آن به منابع بازنمی

اردکانیان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 50 گیگاوات به ظرفیت بادی اضافه شده است و ظرفیت کلی به 539 گیگاوات رسیده که 11 درصد رشد داشته است.ظرفیت اضافه شده است سیستم های فتوولتاییک به 98 گیگاوات رسیده که 33 درصد زیاد کردن داشته و تا انتهای 2017 به 402 گیگاوات رسیده است.

وی گفت: براساس آینده نگری های صورت گرفته در سناریوی نقشه راه انرژی های تجدیدپذیر سهم انرژی تجدیدپذیر در سبد انرژی دنیا تا سال 2030 تقریباً دو برابر می شود. یعنی 36 درصد انرژی مصرفی دنیا را تشکیل می دهد. این عنوان باعث می شود تولید ناخالص داخلی در دنیا بین 6دهم درصد تا 1/1 درصد نسبت به حالت عادی زیاد کردن یابد که معادل 706 میلیارد دلار تا 1.3 ترلیون دلار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا در مسیری حرکت می کند که جهت جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای محدودیت های جدی جهت کشورها وضع شده است هست. در این راستا در سیاست های ابلاغی از سوی رهبری به عنوان تغییرات اقلیمی و ضرورت کم کردن انتشار گازهای گلخانه ای تاکید شده است است و برنامه اقتصاد کم کربن به عنوان پیوست برنامه ششم در دولت تصویب شده است است و شرکت ها برنامه های خود را ارائه داده اند.

هر سال 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا به تولید انرژی تخصیص داده شده است می‌یابد/

اردکانیان یادآور شد: در این زمینه باید از ظرفیت همکاری های بین المللی استفاده کنیم به همین علت وزارت نیرو تلاش جدی خود را معطوف به گسترش همکاری های بین المللی جهت تحقق اهداف مورد نظر به کار بسته است.

وی در ادامه به بحث انرژی های تجدیدپذیر در کشور عزیزمان ایران پرداخت و گفت: براساس مطالعات انجام شده است میزان پتانسیل فنی انرژی بادی در کشور عزیزمان ایران بیش از 140 هزار مگاوات برآورد شده است که از این میزان بیش از 30 هزار مگاوات به صورت عملی برآورد می شود. برآوردهای انرژی خورشیدی نیز نشان می دهد که در مساحتی بیش از 2 هزار کیلومتر امکان راه اندازی بیش از 60 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور وجود دارد. در حوزه زمین گرمایی هم کشور عزیزمان ایران دارای 15 منطقه مستعد زمین گرمایی است که فقط در مشکین شهر ظرفیت مخزن در حدود 1200 مگاوات تخمین زده می شود. همچنین جهت شهرهای بالای 250 هزار نفر از منابع زباله نشان می دهد که بیش از هزار مگاوات ظرفیت انرژی زیست توده در کشور وجود دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه تولید انرژی هر سال حدود 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا را به خود تخصیص داده شده است می‌دهد که از این میزان تقریباً11 درصد آن به منابع بازنمی

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای کشور عزیزمان ایران در تمام حوزه ها و تعرفه های جالب خرید تضمینی برق تولیدی از نیروگاه های تجدیدپذیر سرمایه گذاری در تمام زمینه های یاد شده است از جذابیت زیادی جهت سرمایه گذار بخش شخصی برخوردار است.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت نیرو جهت توسعه تجدیدپذیرها اظهار داشت: در زمینه خرید تضمینی برق از تجدیدپذیر از بخش شخصی مناسبت مهمی در کشور رخ داده که براساس آن در نظر تعرفه ای تازه علی رغم قبل برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر با قیمت متفاوتی خریداری می شود. به این ترتیب که تعادلی در این عرصه ایجاد شده است تا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر و ریسک کمتر ورود کنند. به این ترتیب که در اردیبهشت 95 تعرفه های تازه اعلام شد و به اطمینان زیاد جهت خرید برق و متضرر نشدن شبکه برق و دولت انجامید.

هر سال 15 درصد مصرف آب شیرین دنیا به تولید انرژی تخصیص داده شده است می‌یابد/

وی با اشاره به دستورالعمل حمایت از بومی سازی فناوری نیروهای تجدید پذیر تصریح کرد: نیروگاه های تجدیدپذیری که از تجهیزات بومی استفاده کنند از ضریب تشویق در قیمت خرید تضمینی برق برخوردار می شوند و این قیمت تا 30 درصد نسبت به قیمت های پایه زیاد کردن خواهد یافت.

اردکانیان گفت: مکانیزم خرید برق از جمله مشوق هایی است که وزارت نیرو فراهم کرده تا سرمایه گذار بخش شخصی ورود پیدا کند.

وی به دیگر کارها صورت گرفته در جهت توسعه پایدار اشاره و اظهار کرد: براساس بند د تبصره 6 قانون بودجه 97 عوارض ماده 5 قانون حمایت از برق کشور به میزان 8 درصد مبلغ برق مصرفی در سقف 12هزار و 800 میلیارد ریال تعیین شد.

اردکانیان به مصوبه تعیین شرایط صادرات برق تجدیدپذیر جهت برطرف نگرانی های بخش شخصی اشاره و تاکید کرد: نشانه این مصوبه حمایت از سرمایه گذار داخلی و خارجی جهت تولید برق خورشیدی و بادی در کشور و صادرات هست. در این فرآیند سرمایه گذاران می توانند مستقیماً قرارداد خود را جهت فروش برق با همسایگان منعقد کنند و وزارت نیرو نقش تسهیل گری داشته و فقط هزینه ترانزیت برق از سرمایه گذاران گرفته می شود و در این راستا شرکت انرژی تجدیدپذیر ظرف مدت یک هفته پروانه احداث نیروگاه تجدیدپذیر با نشانه صادرات برق را بریا متقاضیان صادر می کند.

وی بیان کرد: نتیجه این سیاست های تشویقی استقبال شرکت های متعدد داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری بوده هست. به طوری که در مجموع میزان ظرفیت راه اندازی شده است در این حوزه تا انتهای شهریور 97 به 650 مگاوات رسیده است که مشتمل بر 65 واحد نیروگاهی در مقیاس مگاوات و 2هزار نیروگاه خانگی هست. آینده نگری می شود که تا تابستان 98 به میزان500 مگاوات دیگر به بهره برداری برسد.

وزیرنیرو با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر زیاد کردن 5 درصدی تجدیدپذیرها خاطرنشان کرد: تا آخر برنامه به ظرفیت 5هزار مگاوات خواهیم رسید که منجر به زیاد کردن ظرفیت اشتغال نیز خواهد شد.

اردکانیان گفت: در حال حاضر تولیدانرژی هر سال حدود 15 درصد مصرف آب شیرین در دنیا را به خود تخصیص داده شده است می دهد که از این میزان تقریبا 11 درصد به منابع بازنمی گردد و نیروگاه های برق، هسته ای و حرارتی بیشترین میزان مصرف آب را دارد.

وی ادامه داد: مطالعات جهانی نشان داده که کشورهایی که دارای سهم قابل توجهی از انرژی تجدیدپذیر در سبد انرژی خود هستند می توانند به طور متفاوتی از سیستم های متکی بر سوخت های فسیلی بر منابع آب تاثیر بگذارند این در حالی است که انرژی بادی و خورشیدی به آب نیاز ندارد و میزان مصرف آب در تناوب عمر این نیروگاه ها حداقل است که باعث می شود با توسعه این فناوری ها روند مصرف آب نیز کم کردن یابد.

مقام عالی وزارت نیرو گفت: آینده نگری های جهانی در خصوص اثراث توسعه انرژی های تجدیدپذیر در مصرف آب نشان می دهد که در مقایسه با سیستم های متداول آب کمتری نیاز دارند و استخراج سوخت های فسیلی به آب تصفیه شده است بیشتری نیاز دارد که به تقاضای زیاد جهت شیرین سازی آب منجر می شود.

واژه های کلیدی: انرژی | منابع | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | سوخت های فسیلی | انرژی خورشیدی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه